D-Smart Kullanıcıları Türksat 4A’ya Nasıl Geçecek?

D-Smart-LogoD-Smart kullanıcıları iki farklı sistem ile D-Smart yayınlarını takip edebiliyorlar. Bunlar Cam Modül ve D-Smart logolu kutulardan izlenebiliyor.

Cam Modülü Kullananlar

CAM Modülü Uydu Alıcılı TV’lerde Kullanan Kullanıcılar

2012’den itibaren Samsung, Sony ve Vestel TV’lerde D-Smart Modu bulunmaktadır fakat ilk kurulumu D-Smart modunda mı yoksa FTA modunda mı yapılmış bunu anlayabilmek için kullanıcının 1 nolu kanalı açması gerekmektedir.  Eğer 1 nolu kanalda Promosmart var ise TV’nin kurulumu D-Smart modunda farklı bir kanal var ise FTA modunda kurulumu yapılmıştır. Uygun kurulum tipine göre aşağıdaki işlemler yapılmalıdır.

D-Smart CAM modülü uymlu olan Samsung ve Sony modelleri şöyledir:

Samsung TV Modelleri

Sony TV Modelleri

UE32H5070ASXTK FY14-High-end:
UE32H5570ASXTK KD-49X8505B
UE40H5070ASXTK KD-55X8505B
UE40H5570ASXTK KD-55X9005B
UE40H6270ASXTK KD-65X8505B
UE40H6410ASXTK KD-65X9005B
UE40H6470ASXTK KD-79X9005B
UE40H6500ALXTK KD-85X9505B
UE40H7000ALXTK KDL-32W705B
UE46H7000ALXTK KDL-32W706B
UE48H5570ASXTK KDL-40W605B
UE48H6270ASXTK KDL-42W705B
UE48H6410ASXTK KDL-42W706B
UE48H6470ASXTK KDL-42W805B
UE48H6500ALXTK KDL-42W815B
UE50HU6900SXTK KDL-42W817B
UE55H6270ASXTK KDL-42W828B
UE55H6410ASXTK KDL-42W829B
UE55H6470ASXTK KDL-48W585B
UE55H6500ALXTK KDL-48W605B
UE55H7000ALXTK KDL-50W705B
UE55H8000ALXTK KDL-50W706B
UE55HU6900SXTK KDL-50W805B
UE55HU7500LXTK KDL-50W815B
UE55HU8200LXTK KDL-50W817B
UE55HU8500LXTK KDL-50W828B
UE60H6270ASXTK KDL-50W829B
UE60H7000ALXTK KDL-55W805B
UE65H8000ALXTK KDL-55W815B
UE65HU7500LXTK KDL-55W817B
UE65HU8200LXTK KDL-55W828B
UE65HU8500LXTK KDL-55W829B
UE75HU8500LXTK KDL-55W955B
UE85HU7500LXTK KDL-60W605B
KDL-60W855B
KDL-65W955B
FY14-Low-end:
KDL-32R415B
KDL-32R435B
KDL-40R455B
KDL-40R485B

 D-Smart Modunda Kurulum Yapılan TV’lerde CAM Kullanan Kullanıcılar

Problem: Eğer kullanıcı FTA(şifresiz) herhangi bir kanalı izliyor ise güncel servis bilgilerini alamayacağı için aşağıdaki tabloda belirtilen kanalları izlemeye çalıştığında “sinyal yok” uyarısı alacaktır.

Çözüm: Kullanıcı 1 nolu Promosmart kanalını 10 saniye izleyerek güncel servis bilgilerini alacak ve “sinyal yok” hatası aldığı kanalları sorunsuz olarak izleyebilecektir.

Problem: Eğer kullanıcı geçiş esnasında aşağıdaki tabloda belirtilen herhangi bir kanalı izliyor ise bu kanalda “sinyal yok” uyarısı alacaktır.

Çözüm: Kullanıcı 1 nolu Promosmart kanalını 10 saniye izleyerek güncel servis bilgilerini alacak ve “sinyal yok” hatası aldığı kanalları sorunsuz olarak izleyebilecektir.

D-Smart Modu Olupta D-Smart Kurulumu Yapılmayan TV’lerde CAM Kullanan Kullanıcılar

Problem: Kullanıcı geçiş esnasında FTA(şifresiz) herhangi bir kanalı izliyor ise aşağıdaki tabloda belirtilen kanalları izlemeye çalıştığında “sinyal yok” uyarısı alacaktır.

Çözüm: Kullanıcı TV menüsünün kurulum bölümünden D-Smart kurulumunu yaptıktan sonra 1 nolu Promosmart kanalını 10 saniye izleyerek “sinyal yok” hatası aldığı kanalları sorunsuz olarak izleyebilecektir.

Problem: Kullanıcı geçiş esnasında aşağıdaki tabloda belirtilen kanalları izliyor ise “Sinyal Yok” uyarısı alacaktır.

Çözüm: Kullanıcı TV menüsünün kurulum bölümünden D-Smart kurulumunu yaptıktan sonra 1 nolu Promosmart kanalını 10 saniye izleyerek “sinyal yok” hatası aldığı kanalı sorunsuz olarak izleyebilecektir.

D-Smart Modu Olmayan TV’lerde CAM Kullanan Kullanıcılar

Problem: Kullanıcı geçiş esnasında aşağıdaki tabloda bulunan kanalları izlemeye istediğinde “sinyal yok” uyarısı alacaktır.

Çözüm 1: TV menüsünde kanal arama bölümünde manuel olarak (12015 H 27500 FEC:5/6) frekansı şebeke/network arama yaparak Türksat uydusundaki tüm güncel kanalları TV ye kaydedecek ve “sinyal yok” hatası alınan kanallar izlenebilir konuma gelecektir.

Çözüm 2: TV menüsünde kanal arama bölümünde frekansı (12072 V 27500 FEC:5/6) modülasyonu (DVB-S2 & 8PSK), frekansı (12245 H 27500 FEC:5/6) modülasyonu (DVB-S2 & 8PSK) ve frekansı (12187 V 27500 FEC:5/6) modülasyonu (DVB-S & QPSK) tansponder’ları manuel olarak taranarak “sinyal yok” uyarısı alınan kanallar izlenebilir konuma gelecektir.

CAM Modülü Uydu Alıcıda Kullanan Kullanıcılar

Neta, Next-Nextstar, Sunny, Olimpia, Amstrad, Vestel ve Staytech uydu alıcılarının son 1 sene içinde üretilen modellerinde TGKS(Türksat Kanal Güncelleme Sistemi) olduğu için uydu alıcısı otomatik olarak güncel servis bilgilerini alacaktır ve geçiş sürecinde “sinyal yok” uyarısı almayacaktır.

Problem: Eğer TGKS uyumlu bir uydu alıcı değilse geçiş esnasında kullanıcı aşağıdaki tabloda belirtilen kanalları izlemek istediğinde “sinyal yok” uyarısı alacaktır.

Çözüm 1: Uydu alıcının menüsünde kanal arama bölümünde manuel olarak (12015 H 27500 FEC:5/6) frekansı şebeke/network arama yaparak Türksat uydusundaki tüm güncel kanalları uydu alıcıya kayıt edecek ve “sinyal yok” uyarısı alınan kanallar izlenebilir konuma gelecektir.

Çözüm 2: Uydu alıcının menüsünde kanal arama bölümünde frekansı (12072 V 27500 FEC:5/6) modülasyonu (DVB-S2 & 8PSK), frekansı (12245 H 27500 FEC:5/6) modülasyonu (DVB-S2 & 8PSK) ve frekansı (12187 V 27500 FEC:5/6) modülasyonu (DVB-S & QPSK) tansponder’ları manuel olarak taranarak “Sinyal Yok” uyarısı alınan kanallar izlenebilir konuma gelecektir.

D-SMART KUTU KULLANICILARI

a. FTA(Şifresiz Kanallar) İzleyen Kullanıcılar

Problem: Eğer Kullanıcı FTA(şifresiz) herhangi bir kanalı izliyor ise kutu güncel servis bilgilerini alamayacağı için ekteki dosyada bulunan kanalları izlemek istediğinde “Kanalda sorun var ya da sinyal yok” uyarısı alacaktır.

Çözüm 1: Kullanıcının 1 nolu Promosmart kanalını 10 saniye izlemesinisağlayarak kutu güncel servis bilgilerini alacak ve “Kanalda sorun var ya da sinyal yok” uyarısı alınan kanallar izlenebilir konuma gelecektir.

 

Çözüm 2: Kullanıcının kutusunun fişini çıkarılıp takılmasını sağlayarak kutu güncel servis bilgilerini alacak ve “Kanalda sorun var ya da sinyal yok” uyarısı alınan kanallar sorunsuz izlenebilir konuma gelecektir.

b. Frekansı Değişen Kanalı İzleyen Kullanıcılar

Problem: Eğer kullanıcı geçiş esnasında ekteki dosyada bulunan bir kanalı izliyor ise “Kanalda sorun var ya da sinyal yok” uyarısı alacaktır.

Çözüm 1: Kullanıcının 1 nolu Promosmart kanalını 10 saniye izlemesini sağlayarak kutu güncel servis bilgilerini alacak ve “Kanalda sorun var ya da sinyal yok” uyarısı alınan kanallar izlenebilir konuma gelecektir.

Çözüm 2: Kullanıcının kutusunun fişini çıkarılıp takılmasını sağlayarak kutu güncel servis bilgilerini alacak ve “Kanalda sorun var ya da sinyal yok” uyarısı alınan kanallar sorunsuz izlenebilir konuma gelecektir.

c. Fişi Prize Takılı Olmayan Kutular

Eğer kutunun fişi çıkarılmış durumda ise kullanıcı kutunun fişini taktığında kutu güncel servis bilgilerini alacak ve tüm yayınlar sorunsuz izlenebilecektir. Kullanıcı bu geçişi farketmeyecektir.